• مشهد، بلوار وکیل آباد ،بلوار فرهنگ، حد فاصل میدان دانشجو و دانش‌آموز، پلاک 104، واحد 1

شماره همراه

09155021764

شماره تماس

051-38581480

ساعات کاری

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 15

شماره همراه

09155021764

شماره تماس

051-38581480

ساعات کاری

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 15

۴ دلیل نیاز شهرداری‌ها به نرم افزار آرامستان

نرم افزار آرامستان یکی از نیازهای اساسی شهرداری های بزرگ و در حال رشد می‌باشد. یکی از وظایف اساسی شهرداری‌ها ثبت آمار متوفیان و مدیریت اطلاعات مربوط به آن‌هاست، وظیفه ای که در صورت عدم وجود راهکار مناسب بسیار چالش‌زا خواهد شد. به همین دلیل شهرداری‌ها به خرید نرم افزار آرامستان اقدام می‌کنند. اما به واقع یک نرم افزار آرامستان چه مزایایی برای یک شهرداری ایجاد می‌کند و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در این نوشته تلاش می‌کنیم پاسخ جامعی به این پرسش ارائه کنیم.
4 دلیل نیاز شهرداری‌ها به نرم افزار آرامستان

آنچه در این نوشته می‌خوانید

چرا نرم افزار آرامستان؟

اداره امور متوفیات یا سازمان مدیریت آرامستان یکی از بخش‌های اساسی و مهم در شهرداری‌ها می‌باشد. وظیفه این بخش مدیریت کلیه امور مربوط به متوفیات است، این وظایف با توجه به درجه و بزرگی شهرداری و همینطور میزان اهتمام یک شهرداری به انجام امور مربوط به این بخش، می‌تواند متنوع باشد.

از مهم‌ترین بخش‌های یک نرم افزار آرامستان می‌توان به سیستم ثبت و گزارش گیری متوفیان، درآمدهای این بخش، امکان تعریف اطلاعات پرمصرف ( از قبیل آرامستان های موجود ، تخفیفات ، رانندگان ، پزشک ها ، بیمارستان ها ، علل فوت ، انواع بیماری و …) و امکان تعریف مبلغ خدمات اشاره کرد.

از سوی دیگر یک نرم افزار مدیریت آرامستان باید امکان نمایش مناسب اطلاعات را نیز دارا باشد، برای مثال در نرم افزار مدیریت آرامستان پرش ۲ قابلیت پر طرفدار «نقشه گرافیکی وضعیت قبور» و «سامانه جستجو آنلاین با نقشه GIS» قرار گرفته است.

در ادامه به بررسی دلایل عمده نیاز یک شهرداری به نرم افزار آرامستان می‌پردازیم.

۱- مدیریت امور متوفیان به عهده سازمان شهرداری

قانون - نرم افزار آرامستان شهرداری

بر اساس بند ۱۳ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، رسیدگی به امور متوفیان بر عهده سازمان شهرداری می‌‎باشد. در این بند ذکر شده است که «ایجاد غسالخانه و گورستان و تهیه وسائل حمل اموات و مراقبت در انتظام امور آنها» از جمله وظایف شهرداری‌ها می‌باشد. با توجه به این قانون کلیه شهرداری‌ها با هر درجه و جمعیت شهری موظف به مدیریت امور متوفیان محدوده خود می‌باشند.

البته در بسیاری از شهرداری‌های بزرگ سازمان‌های مستقلی برای مدیریت آرامستان و امور متوفیان ایجاد می‌گردد که به صورت اختصاصی امور مربوط به متوفیان را بر عهده می‌گیرند.

۲- مشکلات نگهداری و جمع آوری اطلاعات به صورت سنتی

از اصلی ترین دلایل پیشرفت و استفاده روز افزون از ابزارهای سیستمی و رایانه‌ای می‌توان به دقت بالا، امکان انتقال سریع و راحت اطلاعات، امکان پردازش اطلاعات و خطای پایین اشاره کرد. که تمام این ویژگی‌ها از نقاط ضعف روش‌ سنتی نگهداری و جمع آوری اطلاعات با استفاده از کاغذ و خودکار می‌باشد.

به همین دلیل در عصر حاضر استفاده از یک نرم افزار مدیریت آرامستان امری منطقی و عاقلانه می‌باشد.

۳- الزام ثبت اطلاعات قبور پیش فروش شده

یکی از مهم‌ترین امور مربوط به مدیریت آرامستان‌ها بحث پیش فروش قبور است، بسیاری از افراد قبور را به صورت تکی و یا خانوادگی پیش خرید می‌کنند تا هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم در زمان فوت یکی از اعضای خانواده نگرانی در مورد جایگاه قبر وجود نداشته باشد و امور کفن و دفن به سرعت انجام شوند.

در صورتی که راهکار نرم افزاری برای ثبت این اطلاعات موجود نباشد، ممکن است اطلاعات مفقود گردد و یا به علت عدم هماهنگی بین کارمندان قبور به چند نفر فروخته شوند، که مسئولیت رویداد این مشکلات متوجه شهرداری‌ها می‌باشد و با تهیه یک راهکار نرم افزاری این مشکلات به راحتی مرتفع می‌گردند.

۴- آمار دقیق متوفیات بر اساس سن ، جنسیت ، علت فوت و...

عصر حاضر با عنوان عصر اطلاعات شناخته می‌شود زیرا با داشتن اطلاعات و داده کاوی دقیق بر روی داده‌های ساده می‌توان به اطلاعات ارزشمندی دست پیدا کرد. یکی از رسالت های اصلی هر شهرداری بهبود کیفیت زندگی مردم در محدوده نفوذ آن شهرداری می‌باشد، امری که بدون داشتن اطلاعات از نحوه زندگی مردم هر منطقه و مشکلات و چالش‌های موجود محقق نمی‌گردد.

به طور قطع داده‌های مربوط به آمار متوفیات مردم هر منطقه یکی از ارزشمندترین داده‌ها می‌باشد که در بررسی بیماری‌ها، مشکلات شهری، آلودگی‌های زیست محیطی و سبک زندگی مردم مورد استفاده است.

بهترین روش برای ثبت دقیق اطلاعات استفاده از راهکارهای نرم افزاری است که برای بررسی و کاوش اطلاعات نیز راه حل ایده‌آل می‌باشد.

چرا نرم افزار آرامستان شهرداری پرش؟

  • تا به حال از لزوم استفاده نرم افزار آرامستان برای یک شهرداری صحبت کردیم، حال قصد داریم بررسی کنیم چرا نرم افزار آرامستان شهرداری پرش گزینه ایده آل شهرداری‌ها می‌باشد؟
  • نرم افزار آرامستان پرش به سفارش شهرداری سبزوار که از شهرداری‌های پیشگام در زمینه فناوری اطلاعات می‌باشد، تهیه شده است. این نرم افزار کلیه قابلیت‌های مورد نیاز یک شهرداری را دارا می‌باشد.
  • کاربرپسند بودن و راحتی در استفاده از اولویت های اصلی نرم افزارهای پرش می‌باشد، که در این نرم افزار نیز به طور کامل رعایت شده است.
  • برای اطمینان خاطر کلیه شهرداری‌های عزیزی که با ما مشارکت دارند، مجوز افتا برای کلیه نرم افزارها دریافت شده است. این مجوز برای کلیه نرم افزارهایی که مورد استفاده سامانه‌های دولتی قرار می‌گیرند مورد نیاز است.
  • یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد نرم افزار آرامستان پرش، سامانه جستجوی آنلاین با نقشه GIS می ‌باشد که این قابلیت در شهرداری نیشابور پیاده سازی شده است. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند به راحتی متوفیان را پیدا کرده، سنگ قبر مجازی متوفی را زیارت کرده و فاتحه ای قرائت کنند.
  • در نرم افزار ارامستان پرش نقشه گرافیکی قبور قرار گرفته است تا کاربر نرم افزار به راحتی به قبور فروخته شده، پیش فروش شده و بدون مالک به راحتی دسترسی داشته باشد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آنچه در این نوشته می‌خوانید

نوشته‌های مرتبط